Koulurintamalla puhututtaa lukion uusi opetussuunnitelma LOPS sekä digiloikkaamisesta saadut käytännön näytöt siitä, kuinka hyvin tai huonosti digitaalinen opetusmateriaali tukee oppilaiden oppimista. Näillä sivustoilla puhututtaa työkiireiden ja pedagogiikan harrastamisen yhteensovittaminen.
Digi on hyvä renki, mutta huono isäntä - pitää tässä kohtaa kutinsa. Mikäli opettajan taidot digitaalisen opetumateriaalin käyttäjänä ovat omasta mielestään riittämättömät heijastuu se suoraan oppilaiden mahdollisuuteen ymmärtää ja oivaltaa digimateriaalin avulla. Digiä ei tulisi käyttää vain sen takia, että tulee käytettyä, vaan aina pedagogiikka ja tavoite edellä. Täydennyskoulutukset sekä valmiit opetukseen suoraan opettavat materiaalit tukevat ja auttavat opettajia tässä kohtaa.
Mikään ei myöskään estä kuljettamasta vanhaa ja hyväksi todettua kynä-paperi teknologiaa digin rinnalla. Ei kaikkea tarvite tehdä diginä - usein paras tulos saadaan yhdistämällä uutta ja vanhaa.